Į pradžią » Studio

Interactive art: Rafael Lozano-Hemmer

23 October 2010 3 komentarai(-ų)

Autorius: Julius Narkūnas

Rafael Lozano creates interactive objects and works with public places, that’s why his works are so interesting to us.
.
Graikija V a.pr.Kr. Du tapytojai – Zeuxis ir Parrhasius – varžosi, kas iš jų nutapys realistiškesnį paveikslą. Zeuxis savo paveiksle vynuoges nutapo taip tikroviškai, kad prie jų skrenda paukščiai ir mėgina lesti drobės paviršių. Patikėjęs savo pergale, jis atsisuko į Parrhasijaus drobę ir priėjęs, pamėgino atitraukti užuolaidą, kad geriau įsižiūrėtų į priešininko darbą. Tačiau tai buvo ne užuolaida, o paveikslas, kuriame buvo pavaizduotos užuolaidos. Kadangi šis paveikslas numato tokį žiūrovo elgesį ir įtraukia į jo suvokimą, jį (paveikslą) galima laikyti pirmu interaktyvaus meno kūriniu.

Interaktyvus – tai reaguojantis, atsakantis į tam tikrus aplinkos impulsus, meno darbas.
Po 1960-ųjų, atsiradus kompiuteriams, elektroninėms ir informacinėms technologijoms stipriai išsiplėtė interaktyvaus meno galimybių ribos. Jutikliai, projektoriai, programos ir net robotai, tapo neatsiejama interaktyvių instaliacijų dalimi.

Kaip veikia šiuolaikinės digital ar electronic art instaliacijos? Elektroniniai prietaisai fiksuoja judesius, verčia juos į signalus, kurie čia pat tampa žiūrovo veiksmų projekcijomis, leidžia pasijusti kūrinio “pilotu”.


R.Lazano-Hemmer “Under Scan” [2007] via urban-projection.com

Nuostabos nekelia tai, jog vieno iš žymiausių interaktyvaus meno atstovų Rafael Lozano-Hemmer instaliacijose žiūrovai tampa kūrinio ašimi. Jo paties žodžiais: “galerijose kabantys paveikslai įkvepia žiūrovą, o mano kūriniai – atvirkščiai – semiasi įkvėpimo iš žiūrovų.
Mus žavi tai, kaip šis menininkas dirba su miesto erdvėmis ir architektūros objektais.
Jo kūrinio dalimi tampa žiūrovo pulsas, jo balsas, šešėlis, prisilietimas ir net kūno padėtis interaktyvaus objekto atžvilgiu.


Rafael Lozano gimė 1967 Meksikoje, būdamas šešerių su šeima persikėlė į Kanadą, Monrealyje studijavo fizikinę chemiją. Šiuo metu gyvena ir kuria Madride.

Žemiau tik keletas jo darbų. Visi jie puikiai aprašyti nufilmuoti ir sudėti jo puslapyje Loranzo-Hemmer.com:

Niekada nepasijutote meno objektais vaikščiodami po Šiuolaikinio Meno Centrą ?


“Eye Contact”
priėję prie šio ekrano, savo šešėliu suaktyvinate langelius. Čia esantys žmonės atsistoja ir pradeda žiūrėti į jus.

Instaliacija “Body Movies” buvo instaliuota skirtingų miestų aikštėse (šiame video – Roterdamas). Ant fasado projektuojamos žmonių fotografijos iš skirtingų miestų, užliejamos ryškia šviesa taip, kad praeivio šešėlis sugeba išryškinti už jo esančius žmonės. Tokiu būdu žiūrovai savo šešėliais gali parodyti kitų žmonių portretus:

Šiais metais Santa-Monikoje Rafael Lozano pristatė “Sandbox“. Šis darbas primena žaidimą smėlio dėžėje, tik šį kartą žiūrovas tampa žaislu didelės projekcijos ant smėlio plote.

Šiuo metu, jo parodoje “Recorders” (Mančesterio galerijoje) pristatomi du nauji darbai.

3 komentarai(ų) | comments »

  • sAVAitgalis sako (said):

    instaliacija “eye contact” labai patiko. nors tokiu interaktyviu projektu dabar nemazai, bet Lozano-Hemmer labai aiskiai konceptualizuoja savo sumanymus. buvo idomu, aciu!

  • kadabra sako (said):

    Kur dingote? Kur nauji įrašai? Kur laimikiai?

  • kadabra sako (said):

    Beje, šios instaliacijos man labai patiko. Kalbant apie video meną, mano nuomone, tai turi būti arba kokybiška dokumentika, arba interaktyvūs žaidimai, kaip čia :)

Palik komentarą! |Leave your response!

Būk korektiškas! Be pykčio :)

Susikurk savo Gravatarą.

\