Į pradžią » Urban games & interventions

Web_0: Street Blog relaunched

15 September 2011 5 komentarai(-ų)

Autorius: Laimikis.lt

We have relaunched Street Blog, which is one of the “WEB_0” tools for communication with passers-by. By developing an idea of “Web_0” and by installing a playful object on the streets we supply citizens with a tool for announcing events, public discussions and communication. We also question in an ironic manner a popular concept of “social media”, which is used to define forms of on-line communication only, based on recent communication platform, such as facebook and twitter. In our mind, traditional forms of hand-writing based communication are no less “social”, as they stilll can be used as an effective tool for community building. A detailed description of the “Street Blog” project could be found here. A current version of Street Blog is launched at Europe sq., see you! :)

Gatvės Blogas – tai vienas iš “WEB_0” komunikacijos įrankių, kurie skirti sąveikai su praeiviais ir viešųjų erdvių aktyvavimui (žemiau paliekame porą apokaliptinių žodžių apie pačią “WEB_0” koncepciją). Skirtingai nei kiti mūsų sukurti komunikacijos įrankiai, Gatvės Blogas skatina interesą rašto vaidmeniui skaitmeninių medijų amžiuje: visos žinutės rašomos ranka :)

Kur: šiuo momentu Gatvės Blogas bazuojasi Europos aikštėje arba Crustum kepyklėlėje (“Europos” centre).
Kas: Blogeriu gali tapti bet kas. Šį kartą mes prašysime praeivius rekomenduoti mėgstamą vietą, paskelbti miesto įvykį ir pasidalinti paveiksliukais.

Pirmosios blogo autorės jau apsireiškė – kaip visada, jauniausi blogeriai yra drąsiausi :) Iš tiesų, Europos aikštė nereikalauja gaivinimo: instaliavus gerumo karvučių skulptūras, aikštė pagyvėjo, atsirado nemažai norinčių nusifotografuoti su karvute. Ateityje dar keisime Gatvės Blogo vietą.

Atnaujinto “Gatvės blogo” versijos pristatymas – gera proga prisiminti 2oo9 ir 2o1o metų blogus, kaip matote, dizainas nuolat keičiasi:

ooo

“Web_0” – tai Laimikis.lt grupės gvildenama ironiška koncepcija, kuri gimė 2oo8/2oo9 m. kaip atsakas į paplitusią “socialinių tinklų” ir “Web 2.0” sampratą bei šio komunikacijos formato sukeltą visuotinį ažiotažą. Vartotojai patys generuoja turinį ir buriasi į virtualias vendruomenes? Komunikacija yra interaktyvi? Įsiskaitykime į audringus susirašinėjimus tarp kaimynų laiptinėse, užmeskime akį į skelbimus apie pamestus ir rastus daiktus ant stulpų, susirašinėjimus ant pastatų fasadų.

Tradicinės raštu besiremiančios komunikacijos formos klesti, ir vis dar yra galingas bendruomenių (laikinų ir pastovių) sutelkimo instrumentas – ypač kalbant apie vyresnes amžiaus grupes, kurių atstovai beveik nesinaudoja internetu. Tuo tarpu “socialinių medijų” apologetai šią sampratą taiko tik su internetine komunikacija susijusiems reiškiniams, užsitikrindami vietą teorinėje (o taip pat ir praktinėje) aklavietėje: klausimas apie socialinėse platformose besiburiuojančių bendruomenių potencialą skamba vis dažniau, tuo tarpu įkvepiančios istorijos apie socialinę ir politinę facebook ir twitter’io galią sulaukia skeptiškų vertinimų. Izoliuojant on-line komunikacijos formas nuo tradicinių socialinės sąveikos formatų, atsakymo į klausimą, kur veda milijonų žmonių tūnojimo facebooke ir twitteryje rezultatas, tenka ieškoti čia pat, internete – džiaugiantis tokiais retais epizodais kaip DDoS atakos prieš PayPal serverius tuo metu, kai buvo sustabdyti pervedimai į WikiLeaks sąskaitas.

Suprantama, kad prakalbos apie virtualios bendruomenės galią ir potencialą turi glostyti kiekvieno vartotojo savimeilę. Bet kas, jeigu interneto vartotojų sąveika buvo kur kas produktyvesnė tais laikais, kai neatsirado blogų ir facebook’ų? Kas, jeigu tinklaraščiai ir facebook profailai ne vienija mus, o skiria – skirtingai nuo senai pamirštų FIDO forumų ir IRC kanalų? Kas jeigu naujausios “socialinės platformos” veikiau sukuria sąlygas informaciniam triukšmui formuotis, ir skirtingai nuo senesnių platformų, riboja vartotojų kūrybingumą, siūlydami ne itin patogius saviraiškos formatus?

Kas, jeigu dabar tinklaraščio autoriai vis daugiau skiria dėmesio savęs reprezentacijos kūrimui (iš čia ir mada pasirašyti tikrais vardu-pavarde, o ne žaismingu pseudonimu). Kas, jeigu anksčiau didžiausia interneto vartotojų dalis kūrė originalų turinį, o dabar didžiausią dalis socialinių medijų vartotojų skelbiamos informacijos yra tiesiog nukopijuota iš kitų šaltinių? Ir kas, jeigu šis automatinio kopijavimo įprotis nutrina ribą tarp originalaus ir kopijuojamo turinio? Ar “Web 2.0” koncepcijos atsiradimas nežymi interneto, kaip kūrybinės terpės, pabaigos?

Atsiribodami nuo apokaliptinių nuojautų, mes perkeliame dėmesį į ne-internetinės komunikacijos formas, kurias iš savo, kaip patyrusių interneto vartotojų pozicijos, galime ironiškai pavadinti “Web_0”. Taip pavadiname komunikacijos įrankius, kurie organizuojami pagal online aplikacijų pavyzdį (pvz. primena tinklaraštį, flickr platformą, youtube ir t.t.) ir kurie leidžia inicijuoti sąveiką su nepažįstamais žmonėmis gatvėje.

-jL.

5 komentarai(ų) | comments »

  • nyan cat sako (said):

    Fab idea! Is it connected to any virtual platform?

  • Zebras sako (said):

    Dėl tikrų pavardžių ir pseudonimų, manau, yra tiesos: juk ilgą laiką naudojamas nikas irgi suteikia vartotojui tęstinumą (kuris neretai apibrėžiamas dar ir vartotojo IP). Bet gal tikrų vardų naudojimas susijęs su vartotojų socializavimosi pakopa, kai tie kas ėmė naršyti dar mokyklos laikais, užaugo, ir tapo rimtomis tetomis ir dėdėmis :D Nors mane asmeniškai labiau stebina, kaip žmonės pasirašo facebooke savo tikrais vardais ir pavardėmis, o taip pat tai, kaip laivai mes susitaikome su visų accountų suvedimu į kelis. Žodžiu, aš gal ir pasirašyčiau po apokaliptinėmis nuojautomis :)

    Bet manau, pasirašytų tik tie, kas jau “20 metų internete” :) Kiti neturi su kuo palyginti dabartinio būvio.

  • Zebras sako (said):

    Btw, ta youtube aplikacija super, ar dar darysite su ja ką nors?

  • Sigita sako (said):

    Irgi norėčiau sudalyvauti, bet kada jus surasti?

  • Laimikis » Blog Archive » Šnipiškiečiai: Kaimynų lenta | Neighbours’ info-board sako (said):

    […] We see informational boards not only as a place for posting announcements, they rather are pretexts and places for meetings. We had a chance to develop a concept of object as a pretext for communication while working on a number of street art installations, for example, Street Blog. […]

Palik komentarą! |Leave your response!

Būk korektiškas! Be pykčio :)

Susikurk savo Gravatarą.

\