Į pradžią » Studio

Revitalizing spaces: Umpqua bank

18 September 2010 8 komentarai(-ų)

Autorius: Jekaterina Lavrinec

Working on scenarios of reviltalization of some public spaces we find more and more interesting cases of successfull reorganization of vaious spaces by building community friendly environment. One of these cases i Umpqua bank.

Prisiekiu Markso barzda, niekad nebūčiau pagalvojusi, kad kada nors Laimikyje šlovinsiu banką. Bet pastaruoju metu mūsų komandai vis dažniau tenka dirbti ne tik su atviromis miesto erdvėmis, kuriant ir įgyvendinant jų atgaivinimo scenarijus, bet ir su tokiomis viešomis erdvėmis kaip bibliotekos ir kavinės. Todėl į akiratį patenka vis daugiau skirtingų erdvių reinterpretacijos atvejų. Vienas iš jų – “Umpqua” bankas, kuris jau spėjo laimėti ne vieną apdovanojimą, tarp kurių yra prieš dvejus metus laimėtas auksas dizaino apdovanojimuose “IDEAS” (“2008 International Design Excellence Awards”).

Bankas “South Umpqua State Bank” aptarnauja mažus miestelius Oregono valstijoje (JAV). Gyvenimas mažuose miesteliuose turi savo ypatumus, iš kurių pagrindinis yra bendruomenių sutelktumas: miestelėnai pažįsta vieni kitus, kartu praleidžia nemažai laiko ir dalį sprendimų priima tardamiesi su kitais bendruomenės nariais. Todėl siekiant pritraukti klientus ir užtikrinti jų lojalumą, buvo nuspręsta reorganizuoti banko erdvę taip, kad ji manifestuotų dėmesį miesto bendruomenės poreikiams.

“Sulėtinta” erdvė

Dažniausiai didelė dalis klientams skirtos banko erdvės yra ne kas kita kaip laukimo salė. Klientų bendravimas tarpusavyje nėra skatinamas, papildomos veiklos nėra siūlomos, kiekvienas laukia savo eilės pas specialistą, savaip stumdamas laiką. Toks erdvės organizavimo ir aptarnavimo modelis priimtinas skubantiems didmiesčių gyventojams.

“Umpqua” banko dizainą kuriantys specialistai iš “Ziba Design” vadovaujasi populiaria sulėtinto laiko idėja bei teze, kad patyrimas nutinka tarpinėse erdvėse (pavyzdžiui, laukimui, o ne veiksmui skirtose erdvėse). Reorganizavus šias tarpines erdves, galima sukurti naujus miestiečių traukos centrus. Pagal sumanymą, banko erdvė turėjo tapti atvira ir kviečiančia praleisti joje daugiau laiko (tai tas retas atvejis, kai atvirumo idėja yra nuosekliai įgyvendinama, atveriant banko duris klientų augintiniams ir vykdant vaikų iš socialiai jautrių grupių maitinimo programą). Bankas turėjo virsti vieta, kur su malonumu užsuka ir dar banko klientais netapę miestelėnai.

“Umpqua” banko centrinės būstinės ir filialų erdvė buvo organizuota kaip vieta, skirta neformaliems susitikimams, kur galima gerai praleisti laiką ir susipažinti su miestelio naujienomis. Iš pirmo žvilgsnio banko salė primena kavinę, dizaino parduotuvę, muzikos parduotuvę, klubą – tik ne banką. Čia pat galima paragauti Umpqua kavos su ledais, perklausyti vietinių muzikantų įrašus, perskaityti šviežius vietinius laikraščius ir žurnalus – ir ant to paties staliuko rasti kelis bukletus, skirtus banko teikiamoms paslaugoms.

Banko reogranizavimo iniciatoriai prisipažįsta, kad kurį laiką stebėjo, kaip organizuojamas klientų aptarnavimas geriausiose parduotuvėse ir viešbučiuose. Buvo nuspręsta pervadinti banko filialus į “parduotuves”. Tačiau tai nebuvo vien formalus pavadinimo pakeitimas: banko skyrių salėse išdėlioti prekystaliai su vietinių meistrų rankdarbiais, vietinių muzikantų kompaktais ir paties banko teikiamos paslaugomis, kiekviena iš kurių pateikiama stilingų daikčiukų pavidalu.

Rankomis – liesti!

Patraukliai įforminta banko paslauga, kurią galima paliesti, gali būti nupirkta kur kas greičiau nei abstraktūs pasiūlymai. Masinis atsigręžimas į virtualiai teikiamas prekes ir paslaugas skatina taktilikos badą (jis gali pasireikšti įvairiomis formomis). Bet taip pat kūniškų kontaktų stoka skatina ieškoti alternatyvaus paslaugų teikimo formato. “Umpqua” banko posūkis prie apčiuopiamų daiktų yra nebloga atsvara “suvirtualėjusiems” santykiams tarp banko ir klientų.

Pavyzdžiui, iš pradžių lankytojams demonstruojamos banko kortelės, ir tada lankytojas gali susimąstyti, ar jam neatsidarius sąskaitos šiame banke.

Bendruomenė ir veiklos

Bankas ne tik apsiima vietinių muzikantų ir amatininkų kūrinių platinimu – bet, atrodo, pasirūpina jų tinkamu įforminimu. Pasibaigus darbo dienai, banko erdvė naudojama kaip salė įvairiems bendruomenės renginiams. Vakarais banko filialai tampa jaunų muzikantų koncertų ir parodų erdve, taip pat čia vyksta kolektyvinės kino peržiūros (su įvairių filialų programa galima susipažinti čia).

Kiekvieno filialo vadybininkas pats sprendžia, kaip panaudoti banko erdvę miestelio bendruomenės interesams. Pavyzdžiui, prieš porą savaičių viename iš “Umpqua” banko skyrių įvyko jaunų menininkų paroda, apie kurią sužinojau iš parodos dalyvių blogų. Bankas tapo kūrybingų žmonių traukos centru, o taip pat siūlo mažų miestelių problemos “čia nieko nevykstą” sprendimą.

Idėja atsigręžti į mažų miestelių bendruomenę koncepcija atkūria tradicinį, bet užmirštą miestelių bankų, kiap informacinių centrų, vaidmenį.

Akcijos:

“Skirtingų bankų finansiniai produktai yra beveik vienodi. Viskas priklauso nuo to, kaip jie pateikiami ir kokį įspūdį palieka jūsų klientams, partneriams ir konkurentams”, – tvirtina “Umpqua” banko direktorius ir permainų iniciatorius Ray Davis.

Vienas iš nestandartinių įprastos paslaugos pateikimo pavyzdžių yra didelio atgarsio sulaukusi banko akcija “Lemonaire” (Lemonade + Millionaire). Ieškant žaismingų būdų pademonstruoti savo rūpestį smulkiu verslu, buvo nuspręsta paskatinti ir paremti vaikų verslumą. Užpildę specialias paraiškas pradedantieji verslininkai (iki 13 metų!) buvo aprūpinti prekybai limonadu skirta įranga ir dešimties dolerių kreditu, kurio nereikėjo grąžinti.

Kioskeliai arba lengvi prekystaliai ant ratukų nurodo į vieną iš elementarių smulkaus verslo formų – o taip pat tai yra galimybė papasakoti banko ir verslininkų bendradarbiavimo istoriją iš naujos perspektyvos. Po kurio laiko sužavėti tėvai ėmė siųsti banko adresu verslaujančių vaikų sėkmės istorijas. Jauniausiu verslininku buvo paskelbtas septynerių metų Jonathan’as:

Ar šios investicijos atnešė nedideliam bankui naudos?
Ekspertai vienareikšmiškai sako: Taip. Bankas sparčiai plečia savo filialų tinklą, jo aktyvai per 14 metų padidėjo 30 kartų, buvo sukūrtas atpažįstamas prekės ženklas. Nuo 2006 bankas virto naujų kompiuterinių technologijų išbandymo poligonu, sudaręs sutartis su Microsoft, Cisco, Intel, Nexus kompanijomis, įkūrė “Inovacijų laboratoriją“.

Daugiau:
Ziba design
Daugiau apie Umpqua ir klientų atsiliepimai
Retail Means Sales at Umpqua Bank (Window in financial services)
• Remember people?

8 komentarai(ų) | comments »

  • wr sako (said):

    Atsiprašau už žargoną, bet – afigienas bankas!:) Kol kas man ėjimas į banką, kad ir nusiimt pinigų bankomante, asocijuojasi su nerealia nuobodybe ir gal todėl dažnai ir pamirštu tai padaryt:)) Na, gal koncertų banke mūsų žmonės ir nesuprastų/nepriimtų, bet kažkoks bent spalvų paįvairinimas būtų į naudą.

  • Laimikis.lt sako (said):

    uhu, rašydama pagalvojau, kad mūsų bankų pastanga atsikratyti eilių ir pasodinti klientus ant kėdžių suartina banko erdvę su poliklinikų koridoriais: laukimas be turinio, lengva įtampa – ir oficialumo dozė.

    “Ziba design” idėja užpildyti tas “tarpines erdves” (between spaces) emociniu turiniu yra labai produktyvi. Tos laukimo erdvės turi milžinišką potencialą: juk jose visą laiką renkasi žmonės, kurie neturi ką veikti.

  • Tweets that mention Laimikis » Blog Archive » Revitalizing spaces: Umpqua bank -- Topsy.com sako (said):

    […] This post was mentioned on Twitter by laimikis, Blog'ų metraštis. Blog'ų metraštis said: Revitalizing spaces: Umpqua bank: Revitalizing spaces: Umpqua bank is a post from Laimikis. Readers get more, w… http://bit.ly/d9z0Jc #LT […]

  • Agnė sako (said):

    Žavu ir laabai patrauklu! Stebėtina, kodėl kiti bankai neperima šios patirties, juk akivaizdu, kad klientais besirūpinantis bankas tik išlošia. Man atrodo, toks banko tipas idealiai tiktų Skandinavijos miesteliams, ten daug tokių izoliuotų vietų.

  • Agnė sako (said):

    O dar pasižiūrėjau tą banko renginių sąrašą, jie jau surašė renginius iki metų pabaigos! Su tokiais bankais ir kultūros centrai nereikalingi :)

  • Jeffry Pilcher | TheFinancialBrand.com sako (said):

    I’m not sure what language this is, but if someone can translate it into English, I would be delighted to reprint it at TheFinancialBrand.com. It almost doesn’t matter what the copy says because readers of The Financial Brand would be very interested just to see all these pictures.

    If you are interested, please send me an email and let me know.

    Thanks much,

    Jeffry Pilcher, Publisher
    TheFinancialBrand.com

  • Laimikis.lt sako (said):

    Hi, glad you loved the images.

    The language is Lithuanian,
    and the illustrations were combined
    from official presentations made by
    Umpqua bank’s and their design company Ziba.
    The sources are listed in the end of the post.

    best wishes,

    Jekaterina Lavrinec | Laimikis.lt

  • skaitytoja sako (said):

    šiame banke galima praleisti daugiau laiko nei kavinėse, labai šiltas dizainas ir tas dėmesys klientui atsispindi net nuotraukose, įkvepiantis pavyzdys!

Palik komentarą! |Leave your response!

Būk korektiškas! Be pykčio :)

Susikurk savo Gravatarą.